22. Por último… ¿algún consejo para ganar?

Algunes preguntes del qüestionari són especialment crítiques des del punt de valoració i enfocar correctament la resposta pot marcar una diferència important en la puntuació. Et destaquem les més importants:

  • Grandària de mercat: Es tracta de valorar el mercat accessible per a l’empresa. Això significa que cal fitar a la zona geogràfica on opera l’empresa i el segment de mercat. La valoració econòmica d’aquest mercat s’hauria d’aproximar sobre la base del model d’ingrés. Per exemple, per a una app que mesura temes relacionats amb running, el mercat no seria el nombre de mòbils en el món sinó el nombre de mòbils a Europa (on treballa l’empresa) x % de la població que practica esports regularment x % que estaria disposat a pagar per usar una app d’aquest estil x cost anual de l’aplicació en euros.
  • Fites aconseguides: Es tracta de fer veure als avaluadors en quin punt es troba l’empresa, què s’ha aconseguit. Per exemple: en termes de producte, si s’està en fase de desenvolupament, si s’ha acabat un producte mínim viable, si ja esteu comercialitzant…; en termes d’equip, si s’han incorporat a l’empresa perfilis més enllà de l’equip emprenedor; en termes de comercials, si s’ha aconseguit vendre un pilot, si s’han aconseguit primers clients, si s’han aconseguit clients fidels i repetitius, si has tancat acords amb partners, distribuïdors…; en termes d’innovació: ajudes / premis aconseguits que demostrin el nivell d’innovació de l’empresa, si has tancat algun acord de partenariat amb alguna universitat, centre tecnològic, amb algun proveïdor estratègic…
  • Principals reptes: És important en aquest punt demostrar que coneixes quins són els principals reptes/objectius a mitjà termini de la teva empresa, quines seran les claus o les palanques del teu creixement i quins recursos seran clau per al compliment del teu pla de negoci. Per a això, detalla els perfils de gent a contractar i en quin moment caldrà incorporar-los; quant costarà i com es finançarà, si es necessiten recursos financers, quants, en quin moment seran necessaris i per a què; on es buscaran aquests recursos.; si cal fer inversions, detallar-les i explicar el per què i què es pensa obtenir d’elles…
  • Avantatge competitiu: Demostra que coneixes i controles els elementes que t’aporten un avantatge competitiu. Descriu què tens de diferent versus la competència, en què ets millor i en quina pitjor; com vas detectar els seus punts febles i perquè el teu producte/servei els resol; com mantindràs aquests avantatges competitius a mesura que passada el temps i la teva competència intenti incorporar aquest avantatge al seu producte/servei.