22. Preguntes crítiques del qüestionari. T’expliquem com enfocar-les.

Enfocar correctament la resposta a les preguntes crítiques del qüestionari pot marcar una diferència important en la puntuació d’una candidatura. Aplica els suggeriments del nostre equip d’avaluació i… Estaràs a un pas menys de ser una de les empreses guanyadores d’aquesta edició!

  • Equip: Tot projecte necessita d’una banda, un líder visionari que sigui capaç de dirigir a l’empresa cap el camí correcte, però també, que aquest estigui envoltat de les persones adequades per fer-ho possible. Valora les capacitats i experiència de l’equip fundador i què us fa ser “l’Equip A” per tirar endavant el projecte.
  • Mida de mercat: Es tracta de valorar el mercat accessible per a l’empresa. Això significa que cal acotar a la zona geogràfica on opera l’empresa i el segment de mercat. La valoració econòmica d’aquest mercat hauria d’aproximar-se sobre la base del model d’ingrés. Per exemple, per a una app que mesura temes relacionats amb running, el mercat no seria el nombre de mòbils al món sinó el nombre de mòbils a Europa (on treballa l’empresa) x% de la població que practica esports regularment x% que estaria disposada a pagar per utilitzar una app d’aquest estil x cost anual de l’aplicació en euros.
  • Fites aconseguides: Es tracta de fer veure als avaluadors en quin punt es troba l’empresa, què s’ha aconseguit. Per exemple: en termes de producte, si s’està en fase de desenvolupament, si s’ha acabat un producte mínim viable, si ja esteu comercialitzant …; en termes d’equip, si s’han incorporat a l’empresa perfils més enllà de l’equip emprenedor; en termes de comercials, si s’ha aconseguit vendre un pilot, si s’han aconseguit primers clients, si s’han aconseguit clients fidels i repetitius, si has tancat acords amb partners, distribuïdors …; en termes d’innovació: ajudes / premis aconseguits que demostrin el nivell d’innovació de l’empresa, si has tancat algun acord de partnership amb alguna universitat, centre tecnològic, amb algun proveïdor estratègic …
  • Principals reptes: És important en aquest punt demostrar que coneixes quins són els principals reptes / objectius a mig termini de la teva empresa, quines seran les claus o les palanques del teu creixement i quins recursos seran clau per al compliment del teu pla de negoci. Per això, detalla els perfils de personal a contractar i en quin moment caldrà incorporar-los; quant costarà i com es finançarà, si es necessiten recursos financers, quants, en quin moment han de ser necessaris i per a què; on es buscaran aquests recursos; si cal fer inversions, detallar-i explicar el per què i què es pensa obtenir d’elles…
  • Avantatge competitiu: Demostra que coneixes i controles els elements que t’aporten un avantatge competitiu. Descriu què tens de diferent versus la competència, en què ets millor i en què pitjor; com vas detectar els seus punts febles i per què el teu producte / servei els resol; com mantindràs aquests avantatges competitius a mesura que passi el temps i la teva competència intenti incorporar aquest avantatge al seu producte / servei.
  • Altres tips?: Sigues concís en les respostes, utilitza un llenguatge clar i contesta amb rigor a allò que es pregunta. Adjunta documentació addicional que ajudi a l’avaluador a conèixer el teu projecte d’una manera visual i clara: vídeo explicatiu del projecte, un quadre de seguiment amb les principals mètriques del teu negoci, una presentació de l’empresa… són alguns dels recursos que ajuden en l’avaluació. I finalment… No esperis a l’últim moment per presentar la teva sol·licitud! El termini acaba el 12 de Desembre.